17 تا از بهترین آموزشگاههای طراحی لباس اصفهان و دنیا را دراین پست مورد بررسی قرار داده ایم. یکی از مهم ترین دغدغه افراد برای دوره های طراحی لباس انتخاب یک آموزشگاه و موسسه معتبر و قابل اعتماد است. ما در این اینجا بهترین موسسات و آموزشگاه های طراحی لباس معتبر جهانی و ایرانی را معرفی کرده ایم تا شما برای انتخاب یک دوره حرفه ای طراحی لباس در داخل و خارج از ایران دستتان باز باشد. همانطور که می دانید  حوزه مد و طرحی لباس درخارج از کشور ایران نیز طرفدارن زیادی دارد. این صنعت علاوه بر گسترش روز افزون، درآمد عالی نیز دارد. به همین دلیل انتخاب آگاهانه برای دوره های طراحی لباس یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که می تواند شما را در کمترین زمان به قله های موفقیت و درآمدی عالی برساند. 

بهترین آموزشگاههای طراحی لباس اصفهان و دنیا
  • موسسه فناوری مد، ایالات متحده

مکان: نیویورک آمریکا

FIT، بخشی از دانشگاه ایالتی نیویورک، برای بیش از 75 سال یک رهبر شناخته شده بین المللی در آموزش حرفه ای در طراحی، مد، تجارت و فناوری بوده است. FIT با ارائه ترکیبی غیرمعمول از تجربیات عملی و نظریه بر پایه هنر و علوم، طیف گسترده ای از برنامه های مقرون به صرفه را ارائه می دهد که نوآوری، همکاری و دیدگاه جهانی را تقویت می کند. FIT از موقعیت مکانی خود در شهر نیویورک استفاده می کند تا محیطی پر جنب و جوش و خلاق برای یادگیری، اکتشاف و تحقیق فراهم کند. این کالج نزدیک به 50 رشته را ارائه می دهد و مدرک AAS، BFA، BS، MA، MFA و MPS را ارائه می دهد و دانشجویان را برای موفقیت حرفه ای و رهبری در اقتصاد خلاق جدید آماده می کند.

  • کالج مد لندن

مکان: انگلستان، لندن

کالج مد لندن یک مدرسه هنری دولتی در سطح عالی در لندن، انگلستان است. این کالج تشکیل دهنده دانشگاه هنر لندن است . این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دوره های کوتاه مدت، دوره های تحصیلی در خارج از کشور و آموزش کسب و کار در زمینه مد و موضوعات مرتبط را ارائه می دهد. حامی سوفی، دوشس ادینبورگ است.

  • کالج هنر و طراحی رسانه وستفال ایالات متحده

مکان: ایالات متحده ، فیلادلفیا

کالج هنرهای رسانه ای و طراحی آنتوانت وستفال دانشگاه درکسل، مدرسه ای در فیلادلفیا است که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در زمینه های معماری، طراحی، هنرهای رسانه ای، هنرهای نمایشی، و تاریخ هنر و هنر رشد کنند. این کالج هنرهای رسانه ای و طراحی آنتوانت وستفال در دانشگاه درکسل جامعه ای پویا است که به دنبال معنا بخشیدن به دنیا و تغییر آن از طریق قدرت فعالیت های خلاقانه، کارآفرینانه و علمی است. ماموریت کالج هنرهای رسانه ای و طراحی آنتوانت وستفال باز کردن خلاقیت متفکران انتقادی، سازندگان و خالقانی است که ایده ها را به هم متصل می کنند و مشکلات دنیای واقعی را حل می کنند، مشاغل و زندگی را متحول می کنند.چشم انداز کالج هنرهای رسانه ای و طراحی آنتوانت وستفال شکل دادن به آینده شیوه های خلاقانه بین رشته ای، مشارکت های عادلانه و تعامل فراگیر برای غنی سازی محوطه دانشگاه، جوامع و جهان ما است.

  • دانشکده هنر، طراحی و معماری ، فنلاند

مکان: فلاند، اسکاندیناوی

مدرسه طراحی اسکاندیناوی در سال 2020 با تمایل به ارائه آموزش طراحی فنلاندی برتر در سطح بین المللی تأسیس شد. بخشی از Teho-Opisto هست که از سال 2009 دوره های مقدماتی را برای تحصیل در رشته هنر، طراحی و معماری در فنلاند تدریس می شود. Teho-Opisto که توسط معمار Sini Koivisto تأسیس شده است، به بزرگترین ارائه دهنده دوره های مقدماتی در فنلاند است. 1000 دانشجو با موفقیت به تحصیل ادامه می دهند و 90 درصد آنها با موفقیت همراه بوده است.

  • سنترال سنت مارتینز، انگلستان

مکان: انگلستان، لندن

سنترال سنت مارتینز، انگلستان بیش از یک قرن تمرین پیشگام دارد و با افتخار این سنت تحریک را ادامه داده است.  به عنوان دو کالج تاسیس شده در قرن نوزدهم شروع کرده است: مدرسه هنر سنت مارتین و مدرسه مرکزی هنر و صنایع دستی (که در سال 1966 به مدرسه مرکزی هنر و طراحی تبدیل شد). هر دو به اهمیت اساسی یادگیری از طریق ساختن اعتقاد داشتند و به دلیل رویکرد رادیکال خود به هنر و طراحی شناخته شده بودند – ارزش هایی که امروزه در هسته آموزش ما باقی مانده اند. در سال 1989، این دو کالج با هم ادغام شدند و Central Saint Martins را تشکیل دادند.

  • پارسونز: مدرسه مد، هنر و طراحی، ایالات متحده

مکان: ایالات متحده، نیویورک

مدرسه طراحی پارسونز، یک کالج خصوصی هنر و طراحی است که در محله گرینویچ ویلیج شهر نیویورک واقع شده است . پارسونز که در سال 1896 پس از جدا شدن گروهی از هنرمندان مترقی از آکادمی های هنری منهتن در اعتراض به استقلال خلاقانه محدود تأسیس شد ، یکی از قدیمی ترین مدارس هنر و طراحی در نیویورک است.

پارسونز اولین مدرسه ای بود که برنامه هایی را در زمینه طراحی مد ، طراحی داخلی ، تبلیغات ، طراحی گرافیک و طراحی نور ارائه کرد.  پارسونز اولین مدرسه آمریکایی بود که با تأسیس آتلیه پاریس در سال 1921 ، یک مدرسه اقماری در خارج از کشور تأسیس کرد . یکی از بخش های مدرسه جدید شد . این مدرسه که در پنج بخش سازماندهی شده است، برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در طیفی از رشته ها در هنر و طراحی ارائه می دهد و دانش آموزانی نیز می توانند کلاس ها و رشته های اضافی را در سایر کالج های The New School ترکیب کنند.

  • Istituto Marangoni International، ایتالیا

مکان: ایتالیا، میلان

یک رویارویی منحصر به فرد بین میراث ایتالیایی و مد معاصر
مطالعه مد در Istituto Marangoni Milano یک سفر همه جانبه در میراث اولین مدرسه Istituto Marangoni است که توسط مد و لباس های آماده ایتالیایی معاصر احاطه شده است. دانش آموزان با فرهنگ “ساخت ایتالیا” و آخرین روند مد، الهام گرفته از طراحی و تحقیقات تجربی و ترکیب تجملات دست ساز و توجه به جزئیات با جلوه های چشمگیر، درگیر خواهند شد. شهر و مدرسه با بهره گیری از تخصص دیرینه و نگرش خلاقانه و آینده نگر نسبت به طراحی و تجارت، موقعیت ممتازی را در عرصه مد جهانی به دست آورده اند. دانش‌آموزان در IM Milano این فرصت را دارند تا در پروژه‌های آموزشی ویژه‌ای که با شرکت‌های مد پیشرو توسعه داده شده‌اند، شرکت کنند، تجربه‌ای ارزشمند که به آنها کمک می‌کند تا در مرحله بعدی سفر مد خود پیشرفت کنند.

  • کالج مد Bunka، ژاپن

مکان: ژاپن، توکیو

کالج مد Bunk یک مدرسه حرفه‌ای ژاپنی است که در طراحی مد و رشته‌های مرتبط تخصص دارد. دفتر مرکزی آن در شینجوکو ، توکیو قرار دارد و بیش از 70 شعبه در سراسر ژاپن دارد. این کالج در سال 1919 توسط ایزابورو نامیکی به عنوان یک مدرسه لباس دوزی برای دختران به نام مدرسه خیاطی نامیکی تأسیس شد ، در زمانی که لباس های سبک اروپایی برای زنان فقط برای خانواده های مرفه در دسترس بود. در سال 1936، نام مدرسه به کالج مد Bunka تبدیل شد و شروع به انتشار So-en ، اولین مجله مد ژاپن کرد.

  • موسسه ملی فناوری مد، هند

مکان: هند، دهلی

موسسه ملی فناوری مد، هند NIFT که در سال 1986 تأسیس شده است. این مؤسسه پیشگام آموزش مد در کشور هند است و پیشرو در ارائه نیروی انسانی حرفه ای به صنعت نساجی و پوشاک بوده است. این یک موسسه قانونی در سال 2006 توسط قانون پارلمان هند با رئیس جمهور هند به عنوان “بازدید کننده” ساخته شد و دارای پردیس های کامل در سراسر کشور است. طی سال‌ها، NIFT به عنوان ارائه‌دهنده خدمات دانش به اتحادیه و دولت‌های ایالتی در زمینه توسعه طراحی و موقعیت‌یابی بافندگی‌ها و صنایع دستی کار کرده است.

  • کالج هنر و طراحی ساوانا ، ایالات متحده

مکان: جورجیا شهر ساوانا

کالج هنر و طراحی ساوانا در سال 1978 توسط ریچارد جی بوده است. دانشجویان از سراسر ایالات متحده و خارج از کشور. برنامه درسی با اهداف دوگانه آموزش عالی هنر و آماده سازی شغلی موثر برای دانش آموزان ایجاد شد. امروزه، با چندین مکان و ارائه آموزش از راه دور آنلاین، SCAD با جدیت به این اهداف پایبند است.SCAD به طور قانونی در 29 سپتامبر 1978 در ایالت جورجیا تأسیس شد. هیئت امنایی تأسیس شد و جستجو برای یافتن یک دانشکده شایسته و یک مرکز مناسب آغاز شد.

 بر اساس رتبه بندی Business of Fashion که بر اساس ارزیابی دانشگاه ها و کالج ها، نفوذ جهانی، تجربه یادگیری و ارزش بلند مدت و با استفاده از نظرسنجی‌های دانشجویی، بازخورد کارفرمایان و سایر متخصصان مرتبط با صنعت، و همچنین ورودی‌های کارشناسان آموزش مد این اطلاعات را جمع‌آوری  کرده است. بهترین مدارس و آموزشگاه های طراحی مد در جهان علاوه بر دانشگاه آلتو: دانشکده هنر، طراحی و معماری ، فنلاند، دانشگاه فارغ التحصیل مد Bunka، ژاپن، Istituto Marangoni، ایتالیا، سنترال سنت مارتینز، انگلستان برخی از مراکز تخصصی و معتبر برای آموزش طراحی لباس و صنعت مد عبارتند از:

  • Accademia Costume & Moda ، ایتالیا

مکان: ایتالیا،رم

Accademia Costume & Moda دارای یک سنت طولانی در آموزش متخصصان برای بخش‌های مد، لباس، ارتباطات و مدیریت است و در طول سال‌ها خود را به عنوان مرکز برتر برای ارائه آموزشی خود واجد شرایط می‌داند. در سال 1964 در رم توسط Rosana Pistolese،  مورخ لباس و مد، و همچنین طراح صحنه و لباس برای تئاتر، تلویزیون و سینما، و همچنین نویسنده و تبلیغ کننده مد و لباس تاسیس شد. تحت حمایت وزارت کار و تامین اجتماعی، شهرداری رم، ENALC و اتاق ملی مد ایتالیا.

آکادمی به لطف استعداد و اشتیاق بزرگ بنیانگذار خود، به مرور زمان به “آزمایشگاه ایده ها و تحقیقات، نقطه ملاقات مشارکت، ارتباطات و زندگی” تبدیل شده است.

  • آکادمی دوموس ، ایتالیا

مکان: ایتالیا، میلان

آکادمی Domus یک مدرسه خصوصی طراحی در میلان، ایتالیا است . دوره های فوق لیسانس و حرفه ای در زمینه مد، طراحی صنعتی و مدیریت طراحی ارائه می دهد . آکادمی Domus در سال 1982 توسط خانواده Mazzocchi، صاحبان Editoriale Domus ، که مجلات Domus و Quattroruote را منتشر می‌کند، تأسیس شد.

  • دانشگاه دونگ‌هوا ، چین

مکان: چین، شانگهای

دانشگاه دونگ‌هوا چین یک دانشگاه دولتی در شانگهای چین است. وابسته به وزارت آموزش و پرورش است . این دانشگاه بخشی از طرح و پروژه 211 دانشگاه درجه یک دوگانه است.این موسسه که قبلا به عنوان دانشگاه نساجی چین شناخته می شد، بر رشته های مهندسی ، مدیریت ، طراحی و علم مواد تاکید دارد. این دانشگاه از سال 1960 یک دانشگاه کلیدی ملی بوده و یکی از موسسات آموزشی در چین بود که مجاز به اعطای هر سه سطح مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا است.

  • دانشگاه درکسل ، ایالات متحده

مکان: ایالات متحده، فیلادلفیا

دانشگاه درکسل در سال 1891 به عنوان موسسه هنر، علم و صنعت درکسل توسط آنتونی جی درکسل ، سرمایه‌دار و بشردوست فیلادلفیا تأسیس شد. مأموریت اولیه این موسسه فراهم کردن فرصت های آموزشی در زمینه «هنرها و علوم عملی» برای زنان و مردان با هر پیشینه بود. علیرغم تغییرات در طول قرن اول، دانشگاه همچنان یک مرکز آموزش عالی تحت کنترل خصوصی، غیر فرقه ای و مختلط، متعهد به آموزش عملی و تجربه عملی در یک محیط شغلی باقی مانده است. جنبه مرکزی تمرکز دانشگاه درکسل بر آماده سازی شغلی، در قالب برنامه آموزشی تعاونی آن، در سال 1919 معرفی شد. دانشجویان شرکت کننده دوره های متناوب مطالعه مبتنی بر کلاس را با دوره های تجربه کار تمام وقت و عملی مرتبط با رشته تحصیلی  خود جایگزین می کنند.

  • ESMOD بین المللی، فرانسه

مکان: فرانسه، پاریس

مدرسه‌ی تحصیلات تکمیلی هنر و فنون مد فرانسه (اسمود) که توسط الکسیس لاوین تاسیس شده است ، آموزش با کیفیتی را در زمینه‌ی مد و طراحی لباس و مدیریت کسب‌وکار ارائه می دهد.

  • Institut Francais de la Mode، فرانسه

مکان: فرانسه، پاریس

از سال 2019، موسسه Français de la Mode با همکاری موسسه Ecole de la chambre syndicale de la couture parisienne، که در سال 1927 تأسیس شده است، شناخته شده است و برای تعالی آموزش های خود در زمینه طراحی لباس خود، و IFM، در سال 1986 تاسیس شد و پیشگام در مد و طراحی لباس و فشن است.

Institut Français de la Mode در حال حاضر برنامه های آموزش عالی در طراحی مد (که شامل دو برنامه درجه بندی جدید، لیسانس هنر و کارشناسی ارشد هنر)، در مدیریت مد و ساخت و ساز است را ارائه می دهد.

  •   موسسه و آموزشگاه صدر اندیشه

مکان: ایران، اصفهان

گروه آموزشی صدر اندیشه که از ابتدای سال 93 آغاز به کار کرده است. دارای تیم حرفه ای و با تجربه‌ در زمینه های آموزش طراحی لباس در اصفهان – آموزش هنر و عکاسی ، شاخه های کامپیوتر و … می باشد. این موسسه زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای است و به صورت مستقل عمل می کند. این موسسه به عنوان یکی از بهترین آموزشگاههای طراحی لباس در اصفهان شناخته شده است. دوره ها و کلاس طراحی لباس به صورت عملی و پروژه محور به دانشجویان ارائه می شود. کیفیت آموزشی بر اساس استانداردهای فنی و حرفه ای و برترین متدهای روز دنیا است. آموزشگاه صدر اندیشه دور ه های آموزش طراحی لباس در اصفهان را با ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای به دانشجویان عرضه می کند. بیشتر هنرجویان در پایان دوره طراحی لباس، موفقیت های چشمگیری داشته اند و توانسته اند در حوزه مد و لباس در ایران و خارج از ایران به درآمد و شهرت برسند.

منبع: mastersportal.com

 

آموزشگاه صدر اندیشه

آموزشگاه صدراندیشه با بیش از 30 سال سابقه درخشان زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور با داشتن تیم حرفه ای و با تجربه‌ توانسته بهترین آموزش های مناسب کسب و کار و ارتقا مهارت را برای هنرجویان ارائه دهد.

اینستاگرام صدر اندیشه

آدرس: اصفهــــان بر خیابان محتشم کاشانـی روبروی کوچه 42 – پلاک 15 – آموزشگاه فنی و حرفه ای صدر اندیشه

شماره تماس: 0993383168003136296732