مد چیست ؟ استایل چیست ؟

مد یعنی اجازه بدهیم خرده فروشان، طراحان، مجلات و کمپانی های بزرگ دیگر که تنها هدفشان سودآوری است، محصولاتی را برایمان عرضه کنند که آنها را دنبال کنیم. استایل یعنی میل خودتان را وارد کار کنید، الهام و اندیشه خودتان را دنبال کنید، و دیگران را با خلاقیت و اعتماد به نفستان تحت تاثیر قرار دهید. مد یعنی اجازه بدهید بقیه به جای شما فکر کنند. استایل یعنی در مورد همه چیز فکر کنید. سوال کنید و ریسک کنید. صادقانه به خود نگاه کنید. نترسید و در چارچوب زندگی خودتان تجربه کنید. مد یعنی چیزی که فصل به فصل تغییر می کند. توسط تجارت های بزرگ هدایت می شود و شما را وادار می کند فکر کنید که باید محصولی جدید بخرید. استایل یعنی چیزی که رشد می کند، بالغ می شود و در مدت زمان های متفاوت تغییر می کند. تحت تاثیر سن، جنسیت، فرهنگ، ملیت، محل جغرافیایی، علایق، سیاست، مذهب و عوامل بسیار زیاد دیگر است.

تفاوت مد و استایل

مد به آن چیزی می گویند که معروف شده و بیشتر بازیگران و هنرمندان و آدم های مشهور آنرا استفاده کرده و سایرین از آن الگو برداری می کنند. ولی استایل برای خودِ شخص هست. هر کسی باید سعی کند استایلش چهارچوب و قاعده ی خودش را داشته باشد که مختص به خود آن شخص است. مد و استایل تفاوت های ظاهری و معنایی زیادی دارند که اینجا برای تان چندتا ازین تفاوت ها را گفته ایم تا از این به بعد بتوانید استایل خاص خودتان را داشته باشید و در عین حال با مد پیش بروید.

آیا استایل همیشه ثابت میماند ؟

خیر ، مد و استایل هر دو تغییر میکنند .هر فرد در طول زندگی و با وارد شدن به دوره های متفاوت سنی ،تفکر و سلیقه ی متفاوتی را تجربه میکند. به همین دلیل این امر بر روی استایل او نیز تاثیر خواهد گذاشت. اما برخلاف مد که هر روز و هر لحظه در حال عوض شدن است استایل هر فرد معمولا برای مدت طولانی ثابت میماند.

کدام اولویت است (مد یا استایل) ؟

هر ساله صدها مد تولید و معرفی میشوند که ٩٩ درصد آنها مناسب اندام، تیپ ظاهری، قد، رنگ پوست و… شما نیستند.مهم نیست یک مد چقدر در تن فلان سلبریتی عالی به نظر میرسد. اگر با استایل و تیپ بدنی شما جور نباشد فاجعه به نظر خواهید رسید. در نتیجه قطعا استایل باید اولویت شما در هنگام انتخاب لباس باشد .
  • انواع استایل از نظر سادگی

     استایل مینیمال (Minimal)  استایل ماکسیمال (Maximal)  استایل ویمسیکال (Whimsical)
  • انواع استایل از نظر زمانی

     استایل مدرن (Modern)  استایل ترندی یا مد روز (Trendy)  استایل کلاسیک یا معمول (Classic)  استایل وینتیج یا عجیب (Vintage)  استایل رترو یا بازسازی (Retro)
  • انواع استایل از نظر کاربرد

     استایل کژوال (Casual)  استایل خیابانی (Street)  استایل کالج (Preppy)  استایل فرمال یا رسمی (Formal)  استایل اسپرت یا ورزشی (Sport)  استایل آرتیستیک یا هنری (Artistic)  استایل اگزوتیک یا عجیب (Exotic)  استایل تام‌بوی یا پسرانه (Tomboy)  استایل الگانت (Elegant)  استایل کاری (Business)  استایل پر جنب‌و‌جوش (Vibran)
  • انواع استایل از نظر نمادشناسی

     استایل بوهمیان (Bohemian)  استایل گوتیک یا وحشی (Gothic)  استایل هیپ هاپ (Hip Hop)  استایل راکر (Rocker)  استایل پانک (Punk)  استایل کابوی (Western)  استایل کاوگرل (Cowgir)  استایل آوانگارد (Avangar)

ترفند های کاربردی برای ساختن اسایل مناسب

اکسسوری‌ها را از رنگ‌های روشن انتخاب کنید

اگر تیپ شما پر است از رنگ‌های خنثی مثل سرمه‌ای، مشکی، شتری یا خاکستری، به سادگی می‌توانید به این رنگ‌ها کمی انرژی بدهید؛ کافیست کیف و کفش خودتان را از رنگ‌های روشن و تند مثل قرمز انتخاب کنید. اکسسوری‌ها شامل انواع کیف، کفش، زیورآلات، کمربند، شال و روسری به راحتی می‌توانند یک تیپ ساده و بدون رنگ را جذاب و منحصر به فرد نشان دهند و علاوه بر این خیلی راحت با هر تیپی ست می‌شوند.

لباس‌های محبوبتان را لیست کنید

اگر همیشه موقع خرید لباس گیج می‌شوید و نمی‌دانید دقیقا چه مدل‌هایی را باید انتخاب کنید، بهتر است یک لیست از ۱۰ لباس محبوب کمدتان تهیه کنید. این کار کمک می‌کند به راحتی تشخیص دهید کدام مدل لباس با آنچه که از قبل دارید همخوانی خوبی دارد و همچنین به شما یادآوری می‌کند که کدام مدل‌ها را هیچ گاه نمی‌پوشید. ۱۰. با آمادگی کامل لباس پرو کنید. اگر قرار است یک لباس خیلی مهم مثل یک لباس مجلسی خاص بخرید، فراموش نکنید که پیش از پرو کردن حتما گن داشته باشید. پوشیدن گن، لباس زیر و سوتین مناسب باعث می‌شود لباس فرم واقعی خودش را روی تن شما نشان بدهد. حتی جزییات را هم رعایت کنید؛ پوشیدن کفش پاشنه بلند، زدن رژ لب و مرتب کردن موها کمک می‌کند تصور بهتری از نتیجه‌ی نهایی به دست بیاورید.

یک تکه‌ی غافلگیرکننده به لباستان اضافه کنید

اگر لباس‌های ساده را با هم ست می‌کنید، یک تکه‌ی غافل‌گیرکننده و متفاوت به آن‌ها اضافه کنید، مثلا روی یک ست لباس مشکی از یک جفت کفش قرمز یا زرد، یک کیف دستی خاص یا شال رنگی استفاده کنید. اگر لباسی به شما می‌آید، چند تا بخرید! البته که باید در لباس‌ها تنوع به خرج داد و تازه‌ها را امتحان کرد. اما اگر لباسی به شما می‌آید، با آن واقعا احساس راحتی می‌کنید یا اندام شما را زیباتر نشان می‌دهد، همان مدل را باز هم بخرید. به این ترتیب همیشه در کمدتان چیزی دارید که مطمئنید به شما می‌آید. همه می دانیم که بالا به پایین یکدست لباس سیاه پوشیدن باعث لاغرتر نشان دادن ما می شود.حالا اگر ما بگوییم که تمام رنگ های تیره نیز اثر مشابه دارند ؟وقتی شما یک رنگ تیره را از بالا به پایین یکدست می پوشید باعث لاغر و ظریف تر نشان دادن شما می شود. زمانی که به خرید کیف می روید به ارتباط کیف با قد خود دقت کنید. اگر شما دارای قد بلند نیستید نباید از کیف های بزرگ استفاده کنید و اگر قد شما بلند است نیز نباید از کیف های خیلی کوچک استفاده کنید. برای جلوگیری از نخ کش شدن جوراب شلواری های خود ابتدا زیر آن یک جوراب شلواری رنگ پا بپوشید .در این صورت دیگر جوراب های شما پاره نخواهد شد. به جای استفاده از گن های لاغری می توانید از یک کمربند پهن استفاده کنید. زیرا این کمربند ها ناحیه کمر شما را به اندازه گن جمع می کنند و باعث لاغرتر دیده شدن شما می شوند.اما دقت کنید که این کمربند دقیقا بر روی کمر شما بسته شود چون اگر مقداری پایین تر باشد باعث چاق تر دیده شدن شما می شود.

آموزشگاه صدر اندیشه

آموزشگاه صدراندیشه با بیش از 30 سال سابقه درخشان زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور با داشتن تیم حرفه ای و با تجربه‌ توانسته بهترین آموزش های مناسب کسب و کار و ارتقا مهارت را برای هنرجویان ارائه دهد.

اینستاگرام صدر اندیشه

آدرس: اصفهــــان بر خیابان محتشم کاشانـی روبروی کوچه 42 – پلاک 15 – آموزشگاه فنی و حرفه ای صدر اندیشه

شماره تماس: 0993383168003136296732