معرفی انواع استایل‌ از نظر سادگی

استایل مینیمال (minimal)

سادگی مهترین نکته در معرفی این سبک است. انتخاب رنگ کم و حتی کمترین لباس و اجتناب از تجملات برای استایل مینیمال تعریف شده است. یکی از ویژگی های استایل مینیمال، پالت رنگی آن است، که شامل رنگ های خنثی و محدود است، محبوبترین رنگ در این پالت سفید و مشکی و خاکستری و نود یا کرم است. اکسسوری و جواهرات مکمل این استایل باید کاملا ظریف و ساده باشند تا جلوه بهتری داشته باشند. در طراحی لباس‌های سبک مینیمال برش‌های دقیق و کیفیت دوخت لباس‌ها مورد توجه است.

استایل ماکسیمال (maximal)

استایلی پر زرق و برق که جلوه ای متفاوت دارد. برای انتخاب این استایل باید جسور بود، به حداکثر جزییات توجه کرد و برای خلق استایلی زیبا از جنبه های مختلف ایده داشت. انتخاب لباس هایی با طرح های متفاوت و رنگ های گرم و پرحرارت به همراه اکسسوری های فانتزی جلوه ای ویژه و خاص به این استایل بخشیده است. یکی از ویژگی های برجسته این استایل لباس های چند لایه و رنگی به همراه اکسسوری های زیاد است که در آنها هیچ محدودیتی وجود ندارد.

استایل ویمسیکال (whimsical)

استایلی شاد با رنگ های متنوع که آمیخته با خیال بافی است. در پالت رنگی این استایل رنگ سیاه در حاشیه است و بیشتر از رنگ های آبی و سبز و صورتی استفاده می شود. الگوهای مورد توجه در طراحی این استایل گل گلی، نقطه دار، توپی است. دامن های حریر و گیپوری، پیراهن های طرح دار، کت یا بلیزر از آیتم های اصلی استایل ویمسیکال می باشد و همراه آن باید اکسسوری هایی با تم رنگی مختلف انتخاب شوند.

انواع استایل‌ از نظر زمانی

استایل مدرن (Modern)

مدرن جز استایل هایی است که به تازگی وارد دنیای مد شده است و در این بازه ی کوتاه توانسته طرفداران خاص خود را جلب کند. سادگی بخش جدایی ناپذیر این استایل بوده که با مقداری چاشنی تفاوت و تمایز و خلاقیت در به کار گیری آن می توانید استایلی ساده، شیک و جذاب داشته باشید. استفاده از ایتم های ساده، پیراهن، شلوارها، دامن و… با پالت رنگی محدود در این استایل به شما کمک می کند همیشه خوش استایل به نظر برسید با توجه به اینکه هیچوقت نیز از مُد نمی افتد.

استایل ترندی (trendy)

استایل ترندی همان استایل مدروز است. ترند در واقع به چیزی که در یک بازه زمانی مد می شود گفته می شود. استایل ترندی از آخرین تحولات مربوط به عرصه مد پیروی می کند. طرفداران این استایل اخبار مربوط به دنیای مد را دنبال می کنند و متناسب با این تحولات استایل خود را تغییر می دهند. اصولا روند مد با تغییر فصل تغییر می کند. البته انتخاب افراد مدگرا فقط در لباس، کیف و کفش خلاصه نمی شود، آن ها همیشه به دنبال جدیدترین ها، بهترین ها و اصطلاحاً «ترندی» ترین ها هستند. افراد مدگرا، همیشه از آخرین تحولات مد اطلاع دارند. احتمالا کمد لباس‌های خود را چند بار در سال تغییر می‌دهند و از این کار هیجان‌زده می‌شوند. آن ها اخبار مد را دنبال می‌کند و از خرید و پوشیدن جدیدترین ها و همچنین استفاده از زیورآلات مد روز، لذت می‌برد و تردید و هراسی در تغییر دادن ظاهر خود ندارد. به همین دلیل اطرافیان افراد ترندی، او را معمولاً هر بار در ظاهری متفاوت و جدید می‌بینند.

استایل کلاسیک (classic)

در دنیا استایل کلاسیک پایه و اساس شیک پوشی است. انتخاب محافظه کارانه به همراه آراستگی نشانه بارز این استایل است. استایل کلاسیک نمایانگر ظاهری منحصر به فرد، شخصیتی محافظه کارانه در انتخاب لباس و طرز پوشش است. افراد با این استایل اعتماد به نفس و قدرت کنترل خود را به نمایش می گذارند. به ویژه در محیط های اداری این استایل رسمیت و محبوبیت خاصی دارد. رنگ های خنثی همراه همیشگی این استایل است. تاپ های خط دار، ژاکت های پشمی، پیراهن های سفید و ساده، سویی شرت هایی با یقه وی شکل به همراه چکمه های ساق بلند, کفش های با کف تخت و اکسسوری های زیبا این استایل را به نمایش میگذارد.

سبک کلاسیک در استایل بانوان خارج از کشور

استایل وینتیج(vintage)

نمونه ای از این لباس های ساده در اوایل دهه ۱۹۹۰ طراحی شد، که سبکی شبیه به طراحی دهه ۱۹۳۰ داشت، اما این استایل مناسب کسانی است که سبک های قدیمی را تحسین می کردند و از آیتم های گذشته بدون تغییر مجدداً استفاده می کنند. در این استایل از سبک های دوره قبل تقلید می شود و یا آنها را نو سازی مجدد میکنند. هیچ قانون و یا تعریفی برای لباس پوشیدن به سبک وینتیج وجود ندارد. بهتر است لباس ها را از دوره های مختلف باهم ست کرده و و حتی از اکسسوری ها مدل موهای ترنداستفاده کرده و استایلی جدید و جذاب خلق کنید. یک بالا تنه زیبا که با لباس های مدرن ست شده است اولین قدم برای شروع استایل وینتیج است. زیورالات و گردنبندهای بزرگ و النگوهای ضخیم زیبایی این استایل را دو چندان می کند همچنین انتخاب کفش یکی از قسمت های مهم این استایل است سعی کنید کفش هایی با رنگ های خنثی و از جنس یک چرم مرغوب استفاده کنید.

استایل رترو، بازسازی(retro)

استایل رترو در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ وارد عرصه ی مد شده است. نمونه ای از این استایل لباس های ورزشی مانند کاپشن های فوتبال ، پیراهن و تی شرت می باشد. استایلی الهام گرفته از گذشته برای افراد علاقه مند به نوستالژی است. این استایل خالق آثاری است که ویژگی های گذشته را به صورت مدرن در بر دارد و این وجه تمایز رترو با استایل وینتیج می باشد. به طور کلی پالت رنگی مخصوص به این استایل شامل رنگ های پاستلی و نئونی است که متناسب با فصل متغیر خواهد بود .استفاده از اکسسوری ها و زیور آلات براق و آنتیک می تواند تکمیل کننده این استایل باشد و جلوه ی زیباتری از آن را به نمایش بگذارد.

آموزشگاه صدر اندیشه

آموزشگاه صدراندیشه با بیش از 30 سال سابقه درخشان زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور با داشتن تیم حرفه ای و با تجربه‌ توانسته بهترین آموزش های مناسب کسب و کار و ارتقا مهارت را برای هنرجویان ارائه دهد.

اینستاگرام صدر اندیشه

آدرس: اصفهــــان بر خیابان محتشم کاشانـی روبروی کوچه 42 – پلاک 15 – آموزشگاه فنی و حرفه ای صدر اندیشه

شماره تماس: 0993383168003136296732