معرفی تجهیزات نورپردازی برای عکاسی هنری

تجهیزات نورپردازی  برای عکاسی هنری چه چیزهایی است؟ ما در این مقاله یک راهنمایی کامل از تجهیزات نورپردازی برای عکاسی هنر ارائه می دهیم تا شما بتوانید علاوه بر آشنایی با این تجهیزات، انتخاب درستی برای نورپردازی داشته باشید.

همانطور که می دانید انعکاس کامل نور روی سوژه یک شرط لازم برای گرفتن بهترین عکس است. اما در نظر داشته باشید که نور یکی از ارکان عکاسی اصلی می تواند از دو منبع مهم  تامین شود که عبارتند از:

  • نور طبیعی برای عکاسی
  • نور مصنوعی برای عکاسی

برای عکاسی حرفه ای راحت ترین منابع هستند زیرا شما به سادگی می توانید این نور را  کنترل کنید و آنچه تمایل دارید را به تصویر بکشید. مهم نیست که آیا شما یک عکاس حرفه ای هستید و یا یک عکاس آماتور! مهم این است که مجموعه ای مناسب از تجهیزات نورپردازی برای عکاسی داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

تجهیزات نورپردازی SPEEDLIGHT برای عکاسی هنری

Speedlight یکی از تجهیزات نورپردازی  برای عکس هنری در فضای باز است. از آنجایی که نورپردازی فوق العاده سبک است، می توانید به راحتی آنها را به مکان های مختلف جا به جا کنید. علاوه بر این، می توانید این ها تجهیزات نورپردازی با ابزارهایی مانند چتر و جعبه های نرم  ترکیب کنید.  Speedlight تجهیزات نورپردازی بسیار انعطاف پذیر هستند و البته سریعتر از فلاش های معمولی عمل می کنند. شما می توانید از این دستگاه ها برای اهداف متعدد در فضای باز مانند مراسم عروسی و رویدادهای ورزشی استفاده کنید. در مقایسه با سایر دستگاه ها، این دستگاه ها بسیار مقرون به صرفه هستند.

اگر شما برای به دنبال یک آموزش کامل و جامع در زمینه نورپردازی و عکاسی هستید که بتوانید همه تنظیمات و تکنیک های نورپردازی و عکاسی را به بهترین شکل ممکن آموزش ببینید پیشنهاد می کنم در دوره کلاس آموزش عکاسی در اصفهان ثبت نام کنید و یا برای اطلاع دقیق از دوره کلاس عکاسی با شماره  09933831680  در ارتباط باشید. 

تجهیزات نورپردازی کانن برای عکاسی هنری

معرفی فلاش برای دوربین عکاسی کانن Speedlite 600EX II-RT

ویژگی ها فلش عکاسی canon Speedlite 600EX II-RT عبارتند از:

  • پشتیبانی از عکاسی با فلش وایرلس یا بدون سیم
  • دارای محدوده عملکرد عالی
  • دارای منبع تغذیه چهار AA-size/LR6
  • دارای سیستم فلش چندگانه
  • دارای پنج گروه فلاش (محدوده تقریباً 100 تا 700 فلاش)

تجهیزات نورپردازی نیکون برای عکاسی هنری

معرفی فلاش برای دوربین عکاسی نیکون Flashpoint Zoom Li-on X R2 TTL

ویژگی های فلاش عکاسی نیکون Flashpoint Zoom Li-on X R2 TTL عبارتند از:

  • دارای سر کروی شکل
  • Quick recycle generation
  • ابزار قفل پیشرفته
  • پرتو کمکی فوکوس با دوربین های سونی کار می کند
  • اقصادی بودن این فلاش

نجهیزات نورپردازی پیوسته برای  عکاسی هنری

تجهیزات نورپردازی پیوسته برای عکاسی

جلوه های نوری پیوسته به شما این امکان را می دهد که نگاه دقیق تری به ظاهر نور در عکس خود داشته باشید. این نوع از تجهیزات نورپردازی  عکس در محصولات و کلیپ های ویدیویی یا عکاسی از اشیا بسیار مفید هستند. نورپردازی پیوسته به مبتدی ها کمک می‌کند تا بتوانند نور را به صورت دستی بیشتر تنظیم کنند. همچنین، در مقایسه با طرح‌های مختلف کیت‌های نورپردازی، بسیار کارآمد هستند.

 سه ​​نوع لامپ تجهیزات نورپردازی برای عکاسی هنری

  • لامپ های فلورسنت که بسیاری از عکاسان از این لامپ ها استفاده می کند و  مهم ترین مزیت آنها این است که در مقایسه با دو نوع دیگر بیش از حد گرم نمی شوند.
  • لامپ  های قدیمی رشته ای یا (tungsten lamp) که توانایی ایجاد تعادل نور کافی را دارد اما بسیار گرم می شود.
  • لامپ  هایLED که در مقایسه با تنگستن ایمن تر است.

شما می توانید از هر یک از این لامپ های برای نورپردازی در عماسی استفاده کنید اما تنها نکته مهم این است که مطمئن شوید که برای دریافت رنگ دقیق  و بهتر عکاسی، دوربین خود را روی حالت Auto قرار دهید.

لیست زیر برخی از تجهیزات روشنایی پیوسته را که ممکن است به دنبال آن باشید بررسی می کند:

1- نورپردازی LimoStudio، LMS103

ویژگی ها:

  • دارای 3 عدد لامپ CFL 45 واتی
  • دارای تجهیزات بازتابنده چتر نقره ای 33 اینچی
  • 2 عدد پایه نور 82.3 اینچی
  • 5 عدد نوار چسب کابل کشی

تجهیزات نورپردازی استودیو برای عکاسی هنری

2- تجهیزات نورپردازی استودیو

تجهیزات نورپردازی استودیو استروب بیشتر حالت luminescence نسبت به Speedlight  دارند  و در این دستگاه ها نیازی نیست منتظر فلش بمانید. از این رو، این تجهیزات نورپردازی بسیار مناسب برای یک عکاس حرفه ای  و بدون نقص هستند.

3- تجهیزات نورپردازی Godox Octagon Softbox 37

ویژگی ها نورپردازی Godox Octagon Softbox 37

  • قابلیت های ارائه نور کامل
  • بسیار حرفه ای در توزیع نور و رنگ
  • بسیار پایدار با طول عمر بالا به دلیل کیفیت بالای مواد ساخت

4- تجهیزات نورپردازی منو لایت

دستگاه های مونولایت در واقع فلاش های مستقلی هستند که می توانند به چتر وصل شوند. چیزی که تجهیزات نورپردازی تک نور را متمایز از دیگر نورپردازی ها می کند داشتن یک باتری قدرتمند 150+ واتی برای منبع تغذیه است. به همین دلیل، این تجهیزات می توانند برای عکسبرداری در فضای باز عالی باشند.

5- کیت فلاش خارجی

کیت فلاش اکسترنال می تواند انعطاف پذیری زیادی را به دوربین شما اضافه کند. همچنین، می تواند نوردهی کافی برای هر عکسی داشته باشد. در عکس های پرتره، می تواند قرمزی چشم ها را کاهش دهد.

در اینجا چند کیت فلاش خارجی خوب وجود دارد که می توانید استفاده کنید:

1. کیت لوازم جانبی فلاش خارجی 14PC سونی HVL-F60M
2. کیت فلاش خارجی NIKON SPEEDLIGHT SB-910
3. مجموعه فلاش خارجی
Pixtreme 4AD WPX300. کیت Speedlite مجموعه فلاش قابل حمل خارجی پرقدرت

سوالات متداول

چه تجهیزات نورپردازی برای عکاسی مورد نیاز است؟
پاسخ: می توانید از لامپ های رشته ای، فلورسنت، LED و فلاش به عنوان منابع نور مصنوعی استفاده کنید. این تجهیزات نورپردازی می توانند با برق متناوب یا باتری کار کنند.

چه نورپردازی برای عکاسی بهتر است؟
پاسخ: اسپیدلایت یا تجهیزات نورپردازی پیوسته می توانند بهترین گزینه ها برای عکاسی باشند. زیرا این تجهیزات به عکاس این امکان را می دهند که قبل از گرفتن عکس، میزان دقیق نور را مشاهده کند.

سوال: چراغ های دوربین چه نامیده می شوند؟
پاسخ: نورپردازی دوربین انواع مختلفی دارد. می توانید از موارد زیر استفاده کنید:
1. تک نوری
2. روشنایی پیوسته
3. چراغ های بارق

نتیجه گیری:

نور مصنوعی برای عکاسی یک ضرورت است که می تواند از طریق تجهیزات نورپردازی مختلفی ایجاد شود.  اینکه کدام یک ارزش سرمایه گذاری دارند؟ بستگی به سبک کار عکاسی شما، بودجه مدنظر شما و اینکه شما یک عکاس حرفه ای یا آماتور هستید و …  پیشنهاد ما حداقل انتخاب دو منبع نور برای عکاسی است. این انتخاب می تواند به تطبیق پذیری بیشتر در عکس کمک کند.

اگر شما نیازمند مشاوره برای انتخاب تجهیزات نورپردازی هستید و یا علاقمندید دوره های نورپردازی حرفه ای را به همراه عکاسی به صورت کامل آموزش ببینید پیشنهاد می کنم در دوره کلاس عکاسی در اصفهان  وب سایت آموزشگاه صدر اندیشه ثبت نام کنید و یا با شماره 09933831680 در ارتباط باشید. 

منبع : www.all-about-photo.com

آگوست 20, 2023

0 پاسخ به "معرفی تجهیزات نورپردازی برای عکاسی هنری"

ارسال یک پیغام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *